Reprezentant wnioskujący o weryfikację konta organizacji uzyskuje status reprezentanta zweryfikowanego i może samodzielnie weryfikować oraz dodawać konta pozostałych reprezentantów.
Podstawą do tego by dodać reprezentanta lub zweryfikować konto organizacji jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta osobistego właściciela firmy lub osoby uprawnionej do reprezentowania organizacji. Do tego niezbędne jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Po zarejestrowaniu osobistego konta na portalu praca.gov.pl, aby możliwe było zalogowanie się do modułu i korzystanie z jego usług oraz zasobów, w celu uwierzytelnienia konta należy zalogować się przez login.gov.pl (np. profil zaufany) lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Ze szczegółowymi informacjami można się zapoznać na praca.gov.pl sekcja FAQ – najczęściej zadawane pytania.
Weryfikacja konta organizacji
- W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS).
Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce – Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – Wnioski pozostałe.
W sytuacji braku pola „Kontekst" w górnej części strony należy skontaktować się z Urzędem.
W przypadku sprawowania funkcji reprezentanta organizacji, która nie widnieje w żadnych ogólnodostępnych rejestrach wymagany jest dokument potwierdzający na jakiej podstawie działa ta osoba – np. pełnomocnictwo, mianowanie, powołanie, wpis do ewidencji. Do wniosku należy dołączyć oryginał dokumentu podpisanego elektronicznie. Brak podpisu elektronicznego osoby uprawnionej uniemożliwi weryfikację. - W przypadku wnioskowania dodatkowo o dodanie reprezentanta organizacji – do wniosku należy dodać załącznik z upoważnieniem/ pełnomocnictwem (do pobrania poniżej). Aby móc dodać reprezentanta organizacji winien on także posiadać uwierzytelnione konto osobiste na portalu praca.gov.pl.
W sytuacji gdy tut. Urząd z ogólnie dostępnych rejestrów, nie będzie mógł zweryfikować tożsamości osoby, wezwie do stawiennictwa w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gdyni, w celu okazania niezbędnych dokumentów.
Na podstawie wniosku PGP-WKOKR złożonego przez portal praca.gov.pl pracownik Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni dokona weryfikacji konta organizacji oraz doda reprezentanta organizacji, co jednocześnie będzie uwidocznione w systemie praca.gov.pl. W celu sprawdzenia statusu złożonego wniosku należy wybrać organizację za pomocą pola „Kontekst" oraz wejść w zakładkę sprawy – stan spraw.
Po dokonaniu weryfikacji przez pracownika Urzędu Pracy w Gdyni, aby uzyskać dostęp do dokumentów wysyłanych w imieniu organizacji należy zalogować się i zmienić kontekst wybierając organizację, za pomocą pola "Kontekst" w górnej części strony. Należy wybrać z listy organizację w kontekście, której chce się składać wnioski.
Weryfikację konta organizacji i dodanie reprezentanta organizacji można dokonać także osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni składając wniosek w wersji papierowej (załącznik niniejszej informacji do pobrania), po wcześniejszym umówieniu wizyty. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny pod nr (58) 776 12 11.
Wymagane dokumenty podczas wizyty osobistej:
- wniosek o weryfikację konta organizacji (wersja papierowa)
- oryginał dokumentu - upoważnienie do reprezentowania organizacji (w przypadku braku istnienia organizacji w ogólnodostępnych rejestrach)
- dokument tożsamości (dowód osobisty)