Szanowni Państwo,
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni ogłasza nabór na stanowisko pracy
- Nazwa stanowiska pracy:
od Referenta do Starszego specjalisty na stanowisku windykacji i kontroli
Pełen wymiar etatu, umowa o pracę na czas zastępstwa
Pełen wymiar etatu, umowa o pracę na czas zastępstwa
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- kwalifikacje zawodowe: wykształcenie wyższe (minimum licencjat)
- podstawowa obsługa komputera, w tym w zakresie MS Office w szczególności WORD, EXCEL.
- Wymagania dodatkowe:
- preferowane kierunki: administracja, prawo
- odbyty lub w toku staż lub zatrudnienie w publicznych służbach zatrudnienia
- obsługa komputera w zakresie programu SYRIUSZ, eDOK
- znajomość ustaw, w zakresie dochodzenia należności:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. kodeks postępowania cywilnego;
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny;
- Ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych;
- Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny Finansów Publicznych;
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
oraz rozporządzeń dot. dochodzenia należności.
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. kodeks postępowania cywilnego;
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny;
- Ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych;
- Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny Finansów Publicznych;
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
oraz rozporządzeń dot. dochodzenia należności.
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, akceptacja zmian.
4. Szczegółowy zakres obowiązków i odpowiedzialności:
- Prowadzenie postępowań w sprawach zwrotu nienależnych świadczeń, w szczególności:
- prowadzenie ewidencji dłużników i postępowań egzekucyjnych,
- bezpośrednie nawiązywanie kontaktów z dłużnikami,
- bieżące monitorowanie stanu prawnego dłużnika poprzez śledzenie zmian wpisów w dostępnych rejestrach,
- ustalanie spadkobierców po zmarłych dłużnikach,
- przygotowywanie i ewidencjonowanie korespondencji związanej z obsługa dłużników w tym m. inn. pism, upomnień, wezwań do zapłaty, decyzji dot. rozłożenia na raty lub umorzeniu zadłużenia,
- prowadzenie postępowania w związku ze złożonym odwołaniem w tym analiza dokumentów pod kątem uchylenia decyzji własnej, przekazanie akt do organu II instancji,
- monitorowanie spłat należności (m. inn. poprzez prowadzenie kart spłat należności i rejestrowanie ich w systemie Syriusz),
- naliczanie odsetek i przekazywanie informacji o stanie zadłużenia dłużnikowi,
- uzgadnianie sald księgowych,
- przygotowywanie wniosku wraz z dokumentacją o umorzenie części lub nieściągalnych należności,
- prowadzenie postępowań w zakresie udzielania pomocy de minimis w przypadkach rozłożenia na raty lub umorzenia należności,
- współpraca z radcą prawnym w zakresie przekazywania spraw na drogę postępowania sądowego, w tym przygotowywanie dokumentacji dla radcy prawnego,
- współpraca z radcą prawnym i komornikiem sądowym w zakresie pozyskiwania informacji na piśmie nt. postępów ściągalności i należności od dłużników,
- opisywanie i rozliczanie zaliczek komorniczych oraz kosztów zastępstwa procesowego.
- Współpraca z innymi organami i instytucjami w szczególności:
- współpraca z organami ścigania w sprawach nienależnie pobranych świadczeń,
- prowadzenie ewidencji spraw przekazanych organom ścigania, w tym zakończonych postanowieniami lub orzeczeniami tych organów.
- Współdziałanie z innymi komórkami w szczególności w zakresie przekazywania korespondencji,
- Aktualizowanie dokumentów bezrobotnego i danych w bazie komputerowej.
- Prowadzenie postępowań w zakresie kontroli realizacji umów dotyczących aktywizacji zawodowej:
- prowadzenie rejestru kontroli,
- we współpracy z pracownikami merytorycznymi odpowiedzialnymi za realizację aktywizacji zawodowej:
- przygotowywanie planu kontroli
- uczestniczenie w przeprowadzaniu kontroli na miejscu lub w siedzibie podmiotu
- uczestniczenie w przygotowaniu protokołu pokontrolnego
- przygotowywanie informacji związanych z realizacją planu kontroli i realizacji zaleceń pokontrolnych
- uczestniczenie w przeprowadzaniu kontroli na miejscu lub w siedzibie podmiotu
- uczestniczenie w przygotowaniu protokołu pokontrolnego
- przygotowywanie informacji związanych z realizacją planu kontroli i realizacji zaleceń pokontrolnych
- monitoring planu kontroli i realizacji zaleceń pokontrolnych.
- We współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie form aktywnych, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i rejestracji:
- przygotowanie planu kontroli,
- Zastępowanie innych pracowników.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu działania Urzędu, powierzonych w uzasadnionych przypadkach przez przełożonego.
- Przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i przepisów o ochronie danych osobowych.
5. Wymagane dokumenty:
- CV,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo skarbowe.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- godziny pracy Urzędu 7.30 -15.30,
- praca przy obsłudze monitora ekranowego powyżej 4 godzin,
- praca administracyjno-biurowa, siedząca,
- budynek Urzędu dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- wynagrodzenie: zasadnicze od 4 800,00 zł brutto + dodatek za wieloletnią pracę.
- Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych:
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych przekraczał 6%.
- Termin składania dokumentów:
dokumenty należy składać w terminie do dnia 05.04.2024 r. – liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu.
- Miejsce składania dokumentów:
Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni
ul. Kołłątaja 8
81-332 Gdynia
z dopiskiem: „Oferta pracy od Referenta do Starszego specjalisty na Stanowisku windykacji i kontroli- umowa na czas zastępstwa", na email: pup@pupgdynia.pl
ul. Kołłątaja 8
81-332 Gdynia
z dopiskiem: „Oferta pracy od Referenta do Starszego specjalisty na Stanowisku windykacji i kontroli- umowa na czas zastępstwa", na email: pup@pupgdynia.pl
Kandydaci mogą zostać poddani sprawdzeniu wiedzy ze znajomości ustaw wymienionych w ogłoszeniu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 776 12 00.