Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna?

Print Drukuj

Jeżeli chcesz zarejestrować się jako osoba bezrobotna, to możesz:

  1. zgłosić się do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania,
    albo
  2. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy.
    Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Status osoby bezrobotnej nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:

  • czym jest profil zaufany,
  • kto i jak może go założyć

znajdziesz: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu